Velké SUV od Škody v roce 2016

Velké SUV od Škodovky? Proč ne! ...

Škoda Auto se soustředí na cíl, kterým je vyrábět do roku 2018 alespoň milion a půl aut ročně. Loni jen těsně nepokořila milion. K lepším prodejním výsledkům má pomoci vstup do nových segmentů, mimo jiné mezi velká SUV.

Právě vozy SUV (zkratka pro Sport utility vehicle) jsou poslední dobou stále oblíbenější, protože kombinují výhody terénních aut a pozitivní vlastnosti silničních vozů. Větší auto znamená více prostoru pro cestující, kteří díky tomu mají větší komfort a rovněž velký zavazadlový prostor. Robustní vůz bývá také bezpečnější a řidič často sedí o něco výše než v jiném autě a má tak lepší přehled o situaci na silnici.

Škoda musí jít s dobou

Je proto nasnadě, že se automobilky snaží uspokojovat zájem právě o tato auta. Pravda, jeden vůz kategorie crossover SUV už mladoboleslavská automobilka v nabídce má. Škoda Yeti byla představena v roce 2005 a prodává se od léta 2009. Loni pak prošla důkladným faceliftem, při kterém přišla o typické kulaté mlhovky i zaoblenou příď. Hranatá světla, velká maska chladiče a kapota přesahující až pod logo s okřídleným šípem jsou známé už z modelů Škoda Citigo, Škoda Rapid a Škoda Octavia třetí generace. Jedná se o nový designový jazyk značky.

Kromě vzhledu se ale tradiční Yeti příliš nezměnil. Plusem je také široká nabídka verzí a příjemná cena, záporné body však jsou za poměrně malý zavazadlový prostor a poněkud tvrdší podvozek. Zájemci pak mohou volit ze dvou designových linií Škody Yeti – na výběr je městská s větším počtem dílů v barvě karoserie nebo terénní, která je dražší a s bohatší výbavou, zároveň je odolnější proti poškrábání.

Bude také velké SUV

Yeti je sice oblíbeným vozem, ale pořád to není vůz z kategorie velkých SUV. Zákazníci pochopitelně již volají po velkém SUV. Dobrou zprávou je, že ve vývojovém centru už stojí prototyp, horší ale je, že to nebude letos ani v příštím roce. Na velké SUV s okřídleným šípem na kapotě si budou muset zájemci počkat až do roku 2016. Přednost totiž musí mít koncernový Volkswagen CrossBlue.

Technický ředitel Škoda Auto Frank Welsch prozradil, že největším motorem bude dvoulitr. Předpokládá se, že základním motorem se stane 1,6 TDi a nebude chybět ani hybridní pohon kombinující elektromotor a vznětový agregát. Bude na výběr pohon předních kol nebo 4×4 a počet míst bude pět či sedm. Vedoucí oddělení designu Jozef Kabaň prozradil, že větší modely Škoda budou odvážnější a ve více provokativním stylu. V současné době se jen spekuluje, zdali se bude automobil vyrábět v Česku. Pokud ano, přichází v úvahu výrobní závod v Kvasinách.

Velké SUV od Škody by mohlo zaujmout příjemnou cenou a dobrou kvalitou. Konkurovat bude tedy zejména vozům Hyundai Santa Fe a Kia Sorento. Právě tyto korejské automobily se snaží získat co nejvíce motoristů, kteří desetiletí preferovali Škodu coby českou značku. V případě značky Hyundai se pak navíc dají vést hodinové diskuze, zda to je či není české auto…

Auta SUV > Velké SUV od Škody v roce 2016

Informace o terénních a SUV autech na auta-suv.cz jsou aktuální pro rok 2018.

Terms of Use, Reklama, auta-suv.cz

RSS